Mulberi
Dah lame betul tak update pasal personal hehehh.. Kemalasan yg melanda plus takdok idea nk buh apeee.. huhuuu

Just nk citer2.. perubahan aku ecehhh.. Nk tgk takk???
Aku disuatu ketika dulu
Tengok arrr.. tombam kann?? Huhuuuu.. malunyeee tgk gambo ni..
.
.
.
Tapi selepas mengubah gaya hidup yang lebih sihat, inilah hasilnya..


Untuk pengetahuan kawan2, aku berjaya menurunkan sebanyak 10kg berat badan dalam tempoh 6 bulan. Alhamdulillah.. walaupon aku tk dapat badan se- slim Jilllian Michael, perut sekempis America's top model, tp sekuarang2nya aku rase lebih sihat sekarang ni.. Lebih senang nak carik baju.. hehehhe. Kaki pon takla slalu sakit2 mcm dulu..
Dari segi psikologinya pulak, aku rase lebih confident, dan lebih positif terhadap diri sendiri..

Memang ia bukanlah satu perjalanan yang mudah, tp Alhmdulillah dengan berkat sokongan suami, anak2, serta kawan2.. berbaloi jugak akhirnya..

So kawan2 yg sedang gigih untuk menurunkan berat tu, jgn putus asa.. carik ilmu byk2 tentang cara yg betul untuk menurunkan berat badan.. Jgn malu bertanya.. Sesiapa pon boleh melakukannya jika mempunyai keazaman yg tinggi...

Lainkali aku akan perkenalkan pulak pembantu2 yg cukup setia menemani aku selama ini.. heheh tungguuuuuuuuuu
7 Responses
  1. shahliza94 Says:

    dah berapa kg skarang ni pn akma...? bestnyer...


  2. ana Says:

    tahniah mul..!!!


  3. Tie HT Says:

    wow, bukan senang kan..disiplin
    kena tinggi..syabas :)


  4. Mulberi Says:

    Liza, skrg 60+ lagi.. paling rendah pernah cecah 59+, tp ramai noo lak yg komplen muke cengkung cam org sakit huhuuu

    Ana, tenkiuuu :))

    Tihara, memang kena dsiplin tinggi.. tp Alhmdulillah usaha tu pasti berbaloi2.. tenkiuu:)


  5. Nur-nba Says:

    Tahniah kak.. Lepas ni akak kongsi la tips2 nak kurus dalam blog ni.


  6. Mulberi Says:

    Terima kasih Nur-nba.. Kalau nk tgk tips boleh tgk blog ni.. http://youarewhatyouthinkyouare.blogspot.com/

    blog ni pon selalu jadi rujukan saya
    http://sususejat.com/


  7. lehfopingu Says:

    kagummnya dpt trn 10kg dlm 6bln

    Saya kalo tensen.hbis diet lari

    --lehfofarenhait.blogspot.com


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...