Mulberi
Orang citer pasal raye.. aku pon nak citer gak laa.. hikhikkk

Takla meriah mana pon..
Malam raya, aku masih pulun buat kacang (coated nuts) tempahan terakhir untuk Abg Uda. Tak kisahlaa.. demi akak ipar tersayang yg teringin sgt nak makan kcg tu.. hikhik.. maklumla org baru abis pantangg..
Tu pon, Mr Hubby yang tolong buatkan.. Aku sibuk buat ketupat & kuah kacang.. My children le yg request.. layan jek laa.. Sudahnye, mase menggoreng kacang tu, aku rase cam nak pitam.. Huhuu.. Sib baik tak ape2..
Dah siap semua, aku terus landing atas tilam.. Dah tak terdaya dah rase.. Plan nak wat rendang ayam pon cancelllll

Pagi2 raya, saat org lain tgh solat Aidilfitri, aku terkontang kanting mem packing baju.. Huhuu padan le muke akuu. Pas Mr. Hubby balik sembahyang, makan2 jap, terus kiteorg bertolak ke Pontian.. Ziarah pusara mak & ayah mentua.. Pastu terus beraya di rumah Tok & sedara mara yang lain di sana..

Kira2 jam 4 ptg, kami bertolak balik ke Melaka.. untuk berhari raya bersama keluarga aku lakk..
Labels: edit post
2 Responses
  1. Azizah Ali Says:

    cam dh tembam si sofea nie... mesti buka pose mkn byk2... hahahaaa...


  2. Mulberi Says:

    Mmg makin tombam la Iza..
    Mase poser, susut sket..
    Tp bile raye jek, die pulun makan.. selera gmknye mkn dgn spupu sepapatnye yg ramai


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...