Mulberi
Tau takk??
Adalah disarankan anda supaya memakai spek itam semasa memandu, terutamanya dalam hujan lebat..
Jika hujan pada waktu malam pula, disarankan memakai spek kuning (kalau takde, pinjamlah anak punyer.. yg beli kat kedai 2 ringgit tu.. heheh)
Betul niii.. tak tipu punyerr..

Nape? Tak logik? Gilo poooo.. hujan2 nak pakai spek itamm??
Ni bukan aku kate tauu.. Tp pernah tengok kat Malaysia Hari Ini.. lame dah duluuu..Tips pemanduan semasa hujan lebat..

Mula2 memang tak caye.. Tp aku dgn Mr. Hubby dah pernah try.. Hasilnya memang menakjubkan!!
Bila kita pakai spek itam tu kan.. seolah2 ia sort out imej hujan dari mata kita.. Kita akan lebih nampak objek2 lain.. spt kereta kat depan kita.. bangunan2.. etc.. So pandangan kita jadi lebih jelas..

Tak caya gak?? Haaa cubalah sendiri baru tauu.. Nanti bagi komen kat sini..
7 Responses
  1. Maizatul Says:

    hehehe...nak cuba arr....agak2 ada tak orang gelak terbahak2 tgk kitorang laki bini pakai cermin mata gelap dalam hujann??...huhuhu


  2. Mulberi Says:

    Tak cuba, tak tauu.. heheh..
    Pedulikan ape kata org!


  3. Ummi Amani Says:

    Salam...
    Nak cuba juga. Nanti saya inform K Mul kesannya k.


  4. shahliza94 Says:

    betul ke akma ko penah cuba? ish... aku pakai spek rabun drive memalam. tapi silau ar kena spotlight keta. nanti aku try...


  5. Mulberi Says:

    Ummi Amani.. sila la cuba.. Tak rugi ape pon.. hehhe
    Liza.. kalau malam, kena gune spek kuning.. jgn ko pakai spek itam lakkk.. nayoo kang...huhuhuu


  6. iNa Says:

    yeke mul??leh try nie...thanksss..


  7. betul.. betul... aku dan hubby dh praktik bendaalah nie sejak 2 3 tahun lepas... mmg nampak jelas even ujan lebat pon... :)


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...