Mulberi
Minggu ni aku agak stress.. Mane taknya, hubby yang terlampau busy dgn keja2nya.. pagi gi keja, petang balik kejap, then keluar semula ke site office (milik kawan die plak). Malamnya aku pon tak tau bila hubby balik, sebab sejak die busy ni, aku & anak2 memang tidur awal.

Faizeen minggu depan dah start ujian tilawah & hafazan utk KAFA (Tahfiz) dia.. Jenuh nak suruh dia lancarkan bacaan & menghafaz. Dok berbuih mulut.. Dia pegang kejap Quran, pastu buat kerja lain.. main dengan Sofea la, baca buku cerita la.. main hotwheel die laa... bile dah penat, die mengelat plak nak masuk tidur cepat.. huhu.. kalau camni, sampai bila le dapat menghafaz.. sampai la semalam tahap ketensionan aku berada pd paras maksima (dia tunggang langgangkan sofa kt ruang tamu) Aku padamkan semua lampu, ambil bantal semua masuk tidur tanpa sepatah pon bercakap dgn anak2 aku.. Aku biarkan je dua beradik tu buat ape yg dorang nak.. At last dua2 datang jumpa aku, hulur tangan untuk mintak maaf.. Aku terus menangis sambil meluahkan perasaan aku pd dorang.. Tak semena2, anak2 aku pon menangis same gakk.. uwaa.. dah mcm citer dlm drama lak..

Hari ni, Faizeen balik dari sekolah bagi aku bunga beserta dgn kad.. Katanye sempena dgn Mother's Day..


Tapi yg paling aku touching dalam kad tu tertulis "Saya mohon maaf dan redhailah saya dan tolong ampunkan dosa saya.. Wassalam.. Selamat hari ibu.." Disebelahnya pulak " I Love You Mother. For You.."



Huhuuu.. Terharunyaa.. Rasa bersalah sgt sbb mengabaikan perasaan dia sebagai seorang anak.. Berdosanya aku kerana begitu mudah menyerah kalah dalam mendidik anak-anak..

Untuk Faizeen & Sofea.. andaikata satu hari nanti kalian membaca blog ini.. ketahuilah bahawa ibu sangat menyayangi kalian lebih dari nyawa ibu sendiri.. tak kira apa keadaan sekalipun.. doa ibu tetap mengiringi tiap detik perjalanan hidup kalian berdua..

Sebagai tanda penghargaan, ku letakkan bunga ni di "meja officeku"



Moga dia faham, aku sentiasa menghargainya..
4 Responses
  1. Azizah Ali Says:

    memang sungguh tuoching bila aku membacanya... perangai bdk2 nie kekadang memang menguji kesabaran kita.banyakkn sabar dan berzikir....


  2. PUTUBAMBU Says:

    alahaii...sejuk hati baca...


  3. terharu saya baca.. saya doakan semoga anak2 akak menjadi anak2 yg soleh&solehah.. insyallah..


  4. Mulberi Says:

    Iza..
    Memang menguji sangat2 kan.. Tp bila pikir2 balik, masih jauh perjalanan hidup dorang.. Kalau setakat mslh kecik camtu pon aku takleh sabar, camne la agknye nak berdepan dgn dunia remaja dorang akn dtg..

    Put..
    Sekeras mane pon hati ibu, tapi bila anak bagi nota camtu, cairr beb!

    Aryanie..
    Thanx.. same2 la kita berdoa moga anak2 kita semua menjadi anak soleh solehah penyejuk hati ibu ayahnya.. amin..


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...