Mulberi
Video ni dapat dari email.. Secara tak sengaja, mase bukak tu anak2 aku masuk bilik terr tengok skali




Teringat lak aku pasal video "Sajak Kematian" yang jadi kontroversi hangat suatu masa dulu. Video tu pon aku bagi anak aku tengok memandangkan dia pon teringin sangat nak tau ape yg kontroversinya sampai kat berita asik cakap psl video tu je.. Alhamdulillah reaksinya positif.. takla menakutkan spt yg digembar-gemburkan oleh sesetengah pihak.

Tapi video setan yg ditunjukkan dalam video kat atas tu, agak "memberi kesan" jugak la pada anak bujang aku tu.. So skang ni dah tak susah nak kejutkan die solat subuh.. dan solatnya pula agak panjanggggg dari biase.. heheeeee..

Apepon, sememangnya kita kena sentiasa pantau ape yg anak kita tengok.. dan kalau pon nak bagi die tengok video2 yg mcm gini, dlm masa yg sama kita kena bagi explanation yg jelas supaya mereka tak tersalah tafsir mesej yang cuba disampaikan oleh video2 tersebut. Aku pon slalu ingatkan anak2, jgn pulak kita solat sebab takutkan setan.. tapi solat tu adalah tanggungjawab kita sbg muslim & sebagai tanda terima kasih kita pd ALLAH..
2 Responses
  1. Azizah Ali Says:

    mula2 aku takut gak nk tengok... kejap play, kejap pause... maklum laaa.... aku nie penakut. sebb nk tau aper citernya, aku beranikn diri... okey laaaa... leh jadikn pengajaran. :)


  2. Mulberi Says:

    Kihkih.. ko pon takut gak?? Haa kann.. takde mender laaa...Anak aku paling takut part setan tu tarik badan org tu suh tido balik.. Tp kat arab mmg byk iklan2 komersial camni


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...