Mulberi
Feb 2009...

Sofea: Kat sekolah adik suka kat Firdaus.. Adik nak jadi awek dia!
Aku: What???? Apesal lak nak jadi awek dia? Adik kan kecik lagi..
Sofea: Sebab dia hensem.. Biarlahh.. adik nak jadi awek die.. Abang pon ade awek jugakkk
Aku: Mane ade abg ade awek.. Tu org saje usik2 abang laa.. Bukan betul2.. Adik dengan abg kan belajar lagi.. takmo ahh awek2 nihh.. huhuuuu
(keesokan harinye)
Sofea: Adik takmo lah jadi awek Firdaus?
Aku: Nape pulak?
Sofea: Sebab Firdaus tu nakal.. Kat sekolah suke sepak2 org..
Aku: Pulak dahhhhhh (sambil berkata dlm hati, mudahnye cinta berubahh.. heheh)

Tapi April 2009

Sofea: Sekarang kat sekolah adik suka kat Waie
Aku: Kenapa suka kat Waie?
Sofea: Sebab dia baikkkk.. Tak kacau orang..
Pastu die siap citer kat abg & abah dia, yg dia suka kat Waie tuu

Ditakdirkan pada suatu hari, aku jemput Sofea balik dari tadika. Kebetulan aku parking betul2 di belakang van sekolah yg sedang menunggu anak2 tadika masuk ke dalam van.
Dibahagian tempat duduk paling belakang van tu, ade 2 orang budak lelaki yang tengah tengok2, lambai2 kat Sofeaku.. dan sebagai anak dara Melayu yg terakhir, Sofeaku hanya tersenyum simpul pada 2 org jejaka tersebut.. Yg kelakarnya, salah sorang budak tu, siap kenyit2 mata lagi pada Sofea.. Nak pecah perut aku ketawa tgk gelagat budak2 ni..
Aku: Sape tu dik.. yg kenyit2 mata kat adik tu?? Kelakar laa..
Sofea: Tu lah Waie...
Aku: Ooooooooohhhhhhhhhhhhhhh... patut ahhhhhhh...
Dan setiap kali balik sekolah, kulihat Waie ni lah yg paling rajin melambai Sofea hingga hilang dr pandangan matanya.. Kehekehkehhh

Honestly, mmg aku pon suke tengok Waie tu.. Bukan ape.. As a mother, aku perhatikan perwatakan dia.. air muka dia..macam sangat2 confident pd diri sendiri.. Aku rase budak ni mempunyai ciri2 pemimpin dalam diri dia.. Hehee.. betull.. tak tipuuu punyerrr
5 Responses
  1. amboi kecik2 lg dh ade bf dh anak akak.. kelasssss.. hehehhhee.. nnt kim salam kt waie yer..


  2. Mulberi Says:

    Kehkehh.. budak2.. Suke die jekkk..


  3. PUTUBAMBU Says:

    uish..tu dia..!

    cepatlah hang dapat menantu peh ni mul oii..! ekekeke...


  4. Mulberi Says:

    Kihkih.. maklumlaa.. tanam uri kat depan rumahhhhh..
    Kasi depa ni habih belajaq laaa putu weiiii..


  5. ira_kecik Says:

    wakakakakaka...... hamboi..... pandai sofea pilih bakal somi ek..... bangga mul...


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...