Mulberi
Last day cuti sekolah, baru le dapat bawak anak2 gi bersantai di Air Terjun Kota Tinggi.. 

Nak bukak sejarah lama, sebenarnya dah hampir 10 tahun gak aku tak menjejak kaki ke air terjun dek kerana tragedi yang hampir meragut nyawa aku dan kawan baik aku sendiri di Lata Hijau Kulim Kedah ( Alhamdulillah Allah masih beri peluang untuk kami meneruskan hidup) That's why aku agak fobia dengan air terjun ni..

Tp demi anak2, ku beranikan jugak diri.. Kalau tak, dorang takkan tau betapa hebatnya ciptaan Allah yang mengalirkan air dari gunung-ganang.. Selama ni dok bawak gi swimming pool jek.. Tak adventure lagsung! Hehehe..

At first sampai, aku tak bercadang langsung nak mandi sama.. Bukan takut atau fobia, cuma ade sket selsema dan batuk2.. Tapi bila anak2 dok cakap sejukk.. sejukkk.. husband pon cakap gitu.. tgk lak org lain macam syokkkk je berenang.. Rase rugi lak balik kalo tak join skali.. at last aku pon melangkahkan kaki masuk ke sungai.. Wuiiiiiii.. MasyaALLAH.. sejuknyaaaaa airrr.. dah lame aku tak rase air sejuk camtu.. basuh kat muka.. walaaaaaa.. very refreshing.. Hari2 basuh muka dgn air terjun ni, bikin awet muda!! Kehkeh.. Ape pon, kami sekeluarga memang enjoy.. Anak2 pon bukan main seronok.. sambil mandi, sambil main dengan anak2 ikan.. (ooppss..anak ikan yg real punyer tauuu!)

Disebabkan tak berapa sihat, so tak dapatla aku nak naik ke tingkat atas  lagi.. Tapi insyaALLAH satu hari nanti nak bawak anak2 gi jungle tracking lak.. Bior dorang rase pahit maungnyee.. Sure best punye.. Teringat lak zaman muda2 dulu gi redah hutan.. daki gunung.. masuk sungai.. redah paya.. trip berbasikal.. kehkeh.. nape? tak percayee???
Well.. layan je la slideshow tuuu

3 Responses
  1. ana Says:

    lata tu mmg seram sikit mul....neisya dah byk kali jugak pergi...sbb dekat dgn rumah kakak...baru ni p jugak, tp lata asam jawa...best sgt...tak tinggi sgt mcm lata hijau kulim tu...


  2. ana Says:

    mul, cemana leh sampai nak meragut nyawa tu...mul jatuh ka?


  3. Mulberi Says:

    Ha'ah neisya.. Mula2 kawan baikku yg tgh dok duduk kat batu tu,tergelincir jatuh dalam air.. Ku pulak tak semena2, terus melangkah nak hulur tangan kat dia.. Kunun2 nak tolong, tapi dua2 tenggelam.. Bila dah termasuk dalam tu, baru tau lata yg dr atasnye nmpk tenang, rupenye ade pusaran dibwhnye.. Really, rase mcm masuk dunia lain mase tu.. Dah siap syahadah, mintak ampun pd Tuhan semua..


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...