Mulberi
Tengahari ni je.. ade dua perisiwa yang berlaku..

Tadi aku masak ikan asam pedas untuk makan tengahari.. Sambil2 tu, aku pon mula bersiap, pakai tudung nak amik Faizeen kat sekolah.. Balik dari sekolah, aku nampak ade sorang mamat bermotor masuk dalam kawasan rumah aku (biase aku tak kunci pagar, sebab sekolah tak jauh sangat dari rumah)..
Pelik gak aku, sape lak mamat ni.. Alih2 je masuk kawasan rumah aku.. Aku pon keluar kereta, tanye ade ape hal.. Pastu mamat tu cakap, die nak potong letrik sebab dah 4 bulan tak bayar!
Biar betullll!!!! Aku tiap2 bulan dok transfer duit bayar bil secara online, tak pernah lagi tertunggak.. Mamat tu pon tunjukkan surat merah dari TNB.. Baca punye baca, tengok nombor rumah lain.. Apparaa mamat ni.. Sah2 kat situ tulis nama ownernye Indian.. Nombor rumah pon jauh panggang dari api, takde persamaan langsung.. Terang2 kat dinding rumah aku tu ade nombor rumah! Huhu nasib baikla aku cepat balik tadi.. Kalau tak, mau bergelap kiteorg hari ni.. Akanku saman TNB tu!

Mamat tu pon mula menggelabah, termalu-maluan.. Lepas mintak maaf, die pon pergi.. maka serentak dengan itu juga, baru aku teringat yang aku masak asam pedas tadi.. dan terlupa nak tutup api!!!
Huhu.. dengan langkah panjang, berlarilah aku ke dapurrr.. Fuhh.. Alhamdulillah ikan asam pedasku masih dalam berkeadaan baik,.. Cuma kuahnye dah tinggal separuh dari asal. Mujurlah ku guna api kecik je.. Kalau tak, mau rentung rumahku tadiiii

The moral from the story..
1. Bayarlah bil letrik anda supaya tidak dipotong.. dan pastikan nombor rumah anda tertera dengan terang dan jelas 
2. Pastikan api dapur ditutup sebelum anda bersiap atau bermekap.. kerana dikhuatiri keterlupaan.. Kecuaian membawa padah! Huhuuuu
3 Responses
  1. Unknown Says:

    fuh... nasib baik gulai OK.
    kalau tidak ... penat wo nak masak balik...

    minta resepi asam pedas, bleh? :P


  2. Mulberi Says:

    Boleh jeeee.. Tp ni asam pedas baling2 namenye.. heheh.. Nnti senang2 kita letak kat posting ehh


  3. ana Says:

    suka hati je nak mai potong....nasib baik mul ada kat rumah....


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...