Mulberi
Steaming dust??? Pekebendanya tuu?? Atau istilah dari perbendahaan kata Melayu, kuih abuk2 daaa.. Kehkeh.. Saje kasik name komersial skett.. Tapi pas ni mintak2 janganla pakar2 bahasa dok kejar aku lak!! Takutttt

Actually nak cerita, hari Sabtu dok pulun buat kuih abuk2 untuk kenduri doa selamat kat rumah Pak Amin (pak sedare belah suamiku).. Kenduri ni pon untuk meraikan adik ipar aku yang bakal menamatkan zaman terunanya 28 Feb ni.... Maklumla.. mak & pak mentua dah takde, so kami semua menumpang kasih pada pak sedare je le.. Sedih tak? Sedih laaaa



Sebekas kuih abuk2 untuk dibawa ke rumah pak sedare di Pontian. Aku tak pandai nak bungkus, so hantam je laa.. Jangan gelak ehh




Abuk2 edisi talam.. Kes daun pisang tak cukup Ni ade 3 lapisan cam kuih lapis tu.. Yang dah potongnya tak sempat nak amik gambo



Ni kuih abuk2 edisi aku.. Syantik tak? Ehe..

Gambo2 disekitar majlis, tak dapek nak ku snap.. Sebab memang busy gilos.. Kang tak pasal2 kamera/hp ku masuk dalam kawah lak!
2 Responses
  1. kakngah Says:

    cantiknya... first time tgk abuk2 kaler2. ms ank buah hubby kawen bln 1 hrtu, ade gak buat kuih ni. bkn aku ler.. ipar duai. ade isi inti gula merah.


  2. Mulberi Says:

    Ha'ah.. biasenye owang buat letak sagu, then letak gula merah kan.. Tp kali ni ubah style le skett.. heheh.. Life is sooo colorful! Tak gune gula merah, ganti je dgn gula pasir.. Alhamdulillah dapat sambutan baik..


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...